Skip to content
2017. április 6. csütörtök / sum-blink

Heavenly Sword teszt

Heavenly_Sword_Game_CoverA Ninja Theory Hack and Slash-e megjelenése után kerek 10 évvel később került kezeim közé. Sokáig a fejemben csak a “God of War csajjal” titulussal illettem szegényt, de miután végigjátszottam és a végső képsorok után majdnem könnyeztem, bátran állíthatom – igencsak alulértékelt egy darabról van szó…

Utóbbi kijelentésem beismeréséhez nekem is végig kellett játszanom a játékot, melynek történetének középpontjában a vörösbegyes Nariko áll. Shen mester uralkodó-hadvezér és lánya a feudális japán egy fiktív klánjában élnek. A férfi csalódott, mert a próféciák az utódját jelölték meg a Kiválasztottnak, de mivel az elsőszülött gyermek lány lett, Shen szinte emberszámba sem veszi, csak egy katonának tekinti. (Nariko húga, Kai pedig még félnótás is, így teljes a kudarca.)

ps3_heavenly_sword_18

A játék mindjárt egy ostrommal indít, mert a gonosz Bohan serege támad – itt az alap harcmozdulatokat tanuljuk meg, aztán a jól bevált God of War-os módon ugrunk vissza az időben szépen felfejteni a sztori részleteit. A lánynak (eleinte) segítségére lesz a címszereplő Mennyei kard – de mint kiderül, nem mind arany, ami fénylik: a fegyver használata súlyos következményekkel jár. Mondhatjátok, hogy sablonos felütés, de már a sztorira is igaz a ne ítélj elsőre kijelentés, az íróknak ennél sokkal többre futotta – szerencsére.

928391_20070712_screen005

Essen szó mindjárt a játék grafikájáról. Szoktuk mondani: jól öregedett. Nos, ez az állítás jelen esetben hatványozottan igaz, hiszen a Heavenly Sword az egyik nyitócím volt a PS3 debütálásakor és bizony tíz év távlatában is nagyon jól néz ki. A tájak eszméletlen szépek – sokszor álltam le csodálkozni a végtelenbe elbambulva, a kamera (néha) picit horizontálisan mozdítható is, ami újítás a stíluson belül. Legyen az mesésen szép, buja vízesésekkel teli táj, virágzó cseresznyefákkal díszített falu, hófödte fennsíkok, vagy egy hatalmas aréna – a motor kiválóan muzsikál. A fizikára sem lehet nagyobb panasz, hiszen a Havok engine biztosítja a realisztikus rombolást-hentelést. (A vér minimális.)

928391_20070825_screen048

A játék joggal büszke az ellenfelek számára – a képernyőn szinte mindig egyszerre tíznél több ellenfelet látunk támadni, de mikor az említett csatába kerülünk (nem viccelek) több ezer megtámadható rosszarcú kolbászol körülöttünk. Pazar látvány! Az art része a játéknak egyébként is igen magas színvonalú, mind a pályákat, mind a karaktereket tekintve – simán beilleszthetjük a GOW mellé, vagy akár az Alice és a Portal közé a művészeti panteonba, hála a remek designereknek.

Heavenly-Sword-bigger

A játékmenet lehet nem ígér sok újdonságot, főleg mai szemmel, de azt végig biztos szinten tartja és ki is maxolja rendesen: a kombókkal átitatott harc mellé (melyben a kardok mellett egy nuncsaku szerű láncos fegyvert is alkalmazhatunk) néhány logikai és ügyességi rész is beékelődik és ezek váltogatják egymást. Unikumnak számít a speciális eldobható  tárgyak (tányérok), vagy kilőhető nyílvesszők, katapultgolyók FPS nézetből való irányítása. Eleinte idegesítő, de ha a sixasis fícsört kikapcsoljuk máris élvezetesebb a dolog. A katapultokkal hatalmas harci kocsikat robbanthatunk szét, a fémtányérokkal gongokat szólaltathatunk meg, melyek kapukat nyitnak, a nyilak használata pedig nem szorul magyarázatra…

heavenly-sword-tgs02

Az egyik küldetésben pl. a sérült apánk sántikál át egy hídon (ötletes, hogy képregény szerűen egy ablakban közelről is látjuk épp hol tart), nekünk pedig Kai-t irányítva kell Őt fedezni egy háztetőről. A hugica mozgása az alkotók szerint macskaszerű – valóban Narikóéhoz képest egész más, üde színfolt lesz az irányítása. A QTE szekvenciák nagy divatnak örvendtek ekkor – leginkább főellenségeknél lesznek ezek gyakoriak. Essen is pár szó a karakterekről. A jó oldalon nem tudom nem kiemelni a gyönyörű és erkölcsileg is patyolattiszta Nariko-t, valamint az egyik legötletesebb mellékszereplőt, a magáról E/3-ban beszélő, kicsit kattant, gilisztákat fogyasztó Kai-t. Messze az egyik legviccesebb és legötletesebb karakter mindmáig!

ps3_heavenly_sword_32

A gonosz oldalon Bohan és három csicskása áll, valamint egy érdekes karakter, aki a játék végén domborít majd. A csatlósok igazi nagybetűs őrültek, szadisták, gyilkosok. a félig nő, félig kígyó Whiptail, Bohan ügyefogyott-hatalmas melák fia, Roach és az elmebeteg, pengékkel felfegyverzett, villámgyorsan osztódó Flying Fox boldogítanak majd boss harcok során. És persze maga Bohan, ez a gusztustalan, undorító, köpönyegforgató uralkodó, akinek egyetlen célja a kard megszerzése. A karaktereken óriásit dob a motion capture technológia használata és a kiváló színészek – ha pl. az ellenségekben Gollam vonásait véljük felfedezni, az nem véletlen – Bohan “dublőre” maga, Andy Serkis! Ennek a ténynek megfelelően az átvezetőek blockbusterfilm-szerűen igényesek!

heavenly-sword-01

 A közelharcok nagyon szórakoztatóak tudnak lenni és annyiban térnek el például a God of War-étól, hogy Narikoval leginkább egy (fegyverekkel) verekedős játékban érezzük magunkat, á la Soul Calibur. Minden a támadás/ védekezés/ gyenge pontok megtalálása hármason múlik. No és a széttörhető korsókban megbúvó energia taktikus felhasználásán… Képességeket, új kombókat a csaták után oszt ki a gép, nem kell azzal szórakozni semmilyen külön almenüben – ez is tetszett. Ha valamiről még ódákat érdemes zengeni az az önmagában is élvezetes korhű, japán instrumentális zene. Olykor meditatív, de ha kell, akkor pörgős – filmviszonylatban is megállná a helyét, nem véletlen: külön szimfonikus zenekarral vették fel.

50621420060720_141017_10_big

Nem érdemes hát vesztegetni a karaktereket – egy gyenge marketinggel megáldott gyöngyszemmel van dolgunk! Ne hagyjuk elveszni a süllyesztőben: remekül árnyalt, a jó oldalon szerethető karakterek, a végére már egyáltalán nem sablonos, igencsak megható sztori, moralizálás, audiovizuális gyönyör, kellemes nehézségi szint és irányíthatóság… Minden megvan benne, ami egy jó akciójátékhoz, hovatovább interaktív filmhez kell. A sztorit befejezve megnyílik egy bizalomgerjesztően hangzó HELL nehézségi szint is, a tonnányi extra mellett: Concept Art-ok, Így készült videók és egy rövidke részekből álló 2D-s anime sorozat, mely elmeséli a Kard legendáját… igencsak bőséges tartalom.

(A játékot kiegészítő rajzfilm is kíséri, mely szinkronosan is elérhető kishazánkban és kibővítve regéli el – a grafikus engine-t használva – az egész történetet, így mindenképp végigjátszás UTÁN ajánlatos csak megnézni.)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: