Skip to content
2016. június 16. csütörtök / sum-blink

God of War Ascension teszt

God_of_War_AscensionKratos eddigi utolsó kalandja megérkezett hozzám egy steelbokcsere business alkalmából. Nem voltam rest mihamarabb végigjátszani, hogy írjak Nektek róla. (update: Épp bejelentették a reboot-ot!)

A God of War minden kétséget kizáróan a Playstation egyik húzócíme a PS2 óta – ezt mindenki tudja. De vajon meddig lehet ugyanazt eladni az embereknek, még ha igen magas minőségű produktumokról van is szó?

Az Ascension nem lineáris folytatás, sőt, Tarantino módra fel van szabdalva ez az (elő)történet, mely a sorozat, görög mitológiai vonulatán maradva in médias res kezdődik. Kratost Árész csúnyán rászedte az első részben, minek következtében családja is odaveszett. Most is gyötrik a spártai vezértt a víziók és ezúttal két fúriával kell leszámolnia, ha véget akar vetni a szenvedésnek.

God-of-War-Ascension-Combat-Screenshot

Antihősünk története ezúttal is szappanoperai bonyolultságú, akár az előző 5 részben volt. A készítők a fejlesztéskor ismét nem csináltak semmi többet, “csak” megnézték mitől is volt jó a sorozat eddig és kimaxolták azt a PS3 kifutásának apropóján: over the top harcok, epikus jelenetek, monumentális helyszínek, magasfokú művészet és persze belek, agyak, vér.

Utóbbiak bizony hatodszorra már igen soknak hatnak – az ember már-már megcsömörlik az öncélú brutalitástól, ám a többi elem annyira erős és annyira élvezetes, hogy az Ascension-t kár lenne 18 év felett kihagyni.

ingyenes_dlcvel_gazdagodott_a_god_of_war_ascension_1

Utalások során persze a “régi” részek is megelevenednek – pl. fivérünk is szóba kerül, vagy ismét találkozunk egy hatalmas Kolosszussal. Itt is említésre méltóak a méretek: az építmény lábujja egy hatalmas épülettel vetekszik, lábfeje pedig sziget méretű…De azt is említhetném, mikor hajónkat a kikötőből néma titán ereszti útjára. Simán PS4 szint.

Ellenfeleink igen változatosak lesznek: mivel a görög mitológia igencsak ki lett merítve az elmúlt években, így ezúttal indiai, egyiptomi ihletésű figurák is megjelennek –  hatalmas, embereket irányító szkarabeuszok, antilopfejű harcosok, kentaurok, tömzsi elefántember, hidra helyett kobrák, valamint mutáns skorpiók és persze jópár ocsmány-torz főellenség. (Az erőszak mellett mellekben sem szenved hiányt a rész, csak hogy teljes legyen a paletta.)

god-of-war-ascension-playstation-3-ps3-1359734451-044

Némelyik nagyobb ellenfél (pl. küklopsz) irányítható is, ha felugrunk rá (Kratos szemhéjába kapaszkodik), illetve ők QTE esemény során kivégezhetőek is. Merthogy a GoW Ascension még mindig egy őrült hack and slash, melyben orbokért harcolunk, kombókat tanulunk meg és szinte végighenteljük magunkat a brutális játékon. 4 féle támadást kapunk a Káosz pengéihez, az alap csapkodás mellé: lángot szíthatunk, faggyal támadhatunk, villámokat szórhatunk, később pedig lelkeket idézhetünk meg.

Minden támadás, eszköz fejleszthető vörös orbokból (legyőzött ellenfelek után, vagy orbládákat beverve gyűjthető), a kékek manát adnak, a zöldek pedig erőnket töltik fel. És ismét gyűjthetünk szemeket illetve főnix tollat áldozat gyanánt – öt darabonként növelve erő/ mana sávunkat. A bunyók közben – egy időben egy – harcitárgyat (dárda, pajzs stb.) a kezünkbe is foghatunk: a kört lenyomva ezzel is odasózhatunk ellenfeleinknek.

maxresdefault

Fontosak a használható tárgyak is:  egy idő medállal lelassíthatjuk a harc folyamatát ellenfeleink körül, de a logikai részeknél is fontos szerepe lesz – letűnt tárgyakat újíthatunk vele fel, pl. leszakadt hidakat teremthetünk újjá, mint a Soul Reaverben. Később, Orkos kövével kvázi teleportálhatunk, hiszen hasonmásunkat “klónozhatjuk” egy ideig, hogy helyettünk álljon teszem azt egy kapcsolón. Bár nem hasznos, de sok “fecnit” is összegyűjthetünk, ha szeretnénk a sztorit jobban megismerni. (Archimédesz jegyzetei a legérdekesebbek.)

A grafikáról nem esett szó, bár már a harmadik rész is kipréselte a szuszt gépünkből. Az Ascension is ezt a hagyományt folytatja: a borítón és menüben látható borostyános-pasztelles tónusokkal mesterien bánik – a textúrákon a bíbor, bordó, arany színeket ügyesen variálja. A víz alatti részek valami eszméletlen szépre sikeredtek – nem is beszélve a tengerről! A kamera szokás szerint a mozgásunkatt legjobban lekövető helyre mozgolódik, az események túlontúl filmesek, epikusak, rengeteg a QTE szekvencia.

god_of_war_ascension_es_limbo_jar_augusztusban_a_ps_plus_elofizetoinek_1

A logikai részek, hála az említett két relikviának, hosszú időre képesek megakasztani minket egy-egy rafináltabbul felépített helyszínen. Az ügyességi részek közül túlnyomó részt a “csúszkálós” és láncainkkal “himbálódzós” jelenetek állják majd utunkat, ilyenkor humánusan ment a játék – ha másban nem, legalább ebben az.

Mert az Ascension tényleg hihetetlenül kegyetlen. A pornép a gonosz istenek szemétkedései által hullik és persze Kratos sem babazsúrra igyekszik: belez, fejekre tapos, kivégez. Ezt a részt bevallom mindig is öncélúnak és zavarónak éreztem a sorozatban, de ebben az epizódban szinte a tetőfokára hág a brutalitás – már az ütős nyitány során is egy jobb érzésű ember elszégyelli magát. (A rage módot megidézve még inkább tobzódunk a brutális jelenetekben.)

god-of-war-ascension-multiplayer

Az Ascension tökéletes lezárása a szériának, ezt már így, ebben a formában nem lehet még szebb grafikával eladni. A Santa Monica epikusan és méltó módon fejezte be (kezdte el?) Kratos legendáját…

Az Ascension multiplayer módot is kapott, de ezt nem volt alkalmam tesztelni. Ám, mint egy sztorialapú TPS multiplayere, nem igazán sikerült jól – a szaksajtó véleménye szerint.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: