Skip to content
2016. május 26. csütörtök / sum-blink

Rango teszt

jaquette-rango-playstation-3-ps3-cover-avant-g-1297458943A filmekből készült játékok eleve hátrányból indulnak: ezt gamerként hamar megtanultuk – általában lehúzás gyanánt, összecsapva készítik el őket, a mozi előttre-utánra, leginkább csak gyerekeknek.Hogy mi lehetett az oka, hogy első PS3 játékaim között mégis a Rango-t szereztem be? Lássuk.

(OFF: ezentúl nagyobb screenshotokat használok a cikkekben, ha nem bánjátok. Ha bánjátok akkor is. 🙂 )

Kezdjük a filmmel. A Rango érdekessége volt, hogy nem igazán az a gyerekeknek készült “vicces, állatos-beszélős, CGI” mese. Az egész film során egyfajta nyugtalanító érzése van az embernek, mivel a főszereplő kaméleonon kívül minden szereplő vagy ocsmány, vagy ijesztő, vagy gonosz – mintha American McGee karaktereit látnánk viszont a vásznon. Elég a nyíllal átlőtt fejű csirkét említeni… Na, ő egy átlag polgár.

A sztori szerint a kis házigyík, Rango (szinkronhangja Johnny Depp), elveszik a nevadai sivatag sztrádáján és egy vadnyugati, állatokkal zsúfolt kisvárosba kerül – ahol egy klasszikus western történet veszi kezdetét. A játék is ezt a vonalat folytatja: tudjátok, sivatag, sok homok, kaktusz, vonatok, bányák, postakocsik, banditák… a célközönség pedig ismét meghatározhatatlan, hiába a pegi 7-es a borítón.

rango-xbox-360-1300292331-025

Mint említettem, tipikus film-játék révén már lehetnek sejtéseink, mire is számítsunk. A Toy Story-k után ez a játék is remekül mutatja majd be egy apró kis világ eseményeit – egy banális sztori keretében.

Már a film se volt valami Oscar díjas alkotás, de a játék annyival elintézi a dolgot, hogy Rangot sheriffé tették meg az állatok és őkelme a kocsmában Hári Jánoskodik a kölköknek kalandjairól. Ezen kalandok elevenednek meg. Két főellenfelünket, Bad Bill-t és Jake-et, a hatalmas kígyót ismét meg kell állítani, de még az idegenek is tevékenykednek a sivatagban, szóval Jack Sparrow picit átformált karaktere ismét visszaköszön ebben a műben is. (A szinkronhang, bár nem reklámozzák, de ugyancsak maga Depp a játékban.)

GoldenBullet01

Tehát mindent egy apró állat szemével élünk át – ez a mentalitás végigkíséri a játékot. Egy szavunk sem lehet a pályák kialakítására: mind fantáziadús elemekből, díszletekből épültek meg. Erről később.

A műfaj 3D-s ugribugri platform, gyűjtögetéssel, sok-sok puffogtatással. Rango ugrik, mászik, lő, valamint ütlegeli az ellent, ha elfogyna a muníciója/ túlmelegedne a stukkere. Később három féle extra fegyvert szedhetünk fel, sőt, gyíkunk tulajdonságai a gyűjtögethető sheriff csillagok fejében tuningolhatók – turbózhatjuk az újratöltés gyorsaságát, tárméretet növelhetünk, miegymás.

c5c1b317a6d6f497f480d509515ea6b6-650-80

A csillagokat – a RE4-hez hasonlóan – egy ballonkabátos üzérnél válthatjuk be. Rango csáklyájával néhány helyen bányászni is tudja az érméket. A szokásos ugrálós játékmenetet később üde szekvenciák szakítják félbe (némelyiket a francba kívánnánk persze): kis zöld hősünk golfozni fog, drótsiklani á la Tony Hawk, vagy abba kapaszkodva lőni. Másutt egy kifeszített kötélen kell átlambadáznia két szakadék közt. De a legnagyobb fun részek a “lovagló” missziók, ahol gyalogkakukk és denevérháton száguldhatunk.

Emellett lesz egy reflex-event, ahol Rango bekapja nyelvével töltényét, majd magát az aranylövedéket irányítjuk (sajnos invertáltan). Az említett főellenségekkel pályákon átívelő harcok során küzdünk meg, közben pedig nyulakkal, madarakkal, zombikkal(!!!) randa hüllőkkel arcoskodhatunk. Életünket, minő meglepetés, elhullajtott szívecskék tornásszák fel. A legnagyobb bónusz a kabala aranyhalért jár. Larához hasonlóan néhol dobozokat is toligálhatunk, de ez elenyésző. Leginkább Drake módjára mászunk és harcolunk.

RangoZombie-02_656x369

És jöjjön, ami miatt megvettem a játékot – a külcsín és a pályatervezés! A grafika mai szemmel is picivel az átlag felett van, már, ami az ilyen jellegű játékokat illeti, a karakterek pedig kimondottan jól néznek ki! Hősünk egy az egyben moziban látott alteregója.

A pályák? Iszonyat ötletesek. Ez egy God of War gyerekeknek – és ezt nem csak a játékmenetre értem. Néhol ugyanúgy lehet ámulni az epic jeleneteken, de mint mondtam, mindent apró állatok mértékével kell nézni – ami Kratosnak több száz méter magas kolosszus, az itt “csak” egy lakókocsi, ami egy gyíknak persze ugyanakkora, arányait tekintve.

b393907f0f9955c68b29680a26421158-970-80

Az ötletesség határtalan, a film keretein belül persze. Egyszer gyufaskatulyákból és konzervekből készült vonaton robogunk, míg egy másik helyen egy videojátékautomatába mászunk be (egy szürreális, remek megvalósítású Portal/ Mátrix ihletésű pálya vár ránk odabent).

Aztán itt van pl. óriási, legyőzhetetlen ellenfelünk, egy ember, aki, egy a filmben is elsütött poén miatt került a játékba. Ez a Hawaii inges, ufókra vadászó csóka – aki “véletlen” pont úgy néz ki, mint a Félelem és reszketés Las Vegasban főszereplője, ugyancsak Johnny Depp – többször fog kergetni minket zseblámpájával.

RangoZombie_656x369

A zene szintén dicséretet érdemel, ráadásul sokszor (remekül játszadozva a kamerával) belebotlunk a pályákon a dalos madárzenekarba, akik a legviccesebb fazonok voltak a sötét tónusú filmben is!

Én könnyű fokozaton játszottam a Rango-t, úgy egész kellemes kis kikapcsolódás és pályadesign terén tényleg maradandó, alulértékelt darab.Végigjátszva a darabot új ruhákat oldhatunk fel, mint a piros ing. Ha bírod a western-t tegyél egy próbát vele mindenképp: egészen minimálisan igaz rá csak a filmjátékok átka.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: