Skip to content
2015. december 20. vasárnap / sum-blink

Star Wars VII Ébredő Erő – megnézve

large_fYzpM9GmpBlIC893fNjoWCwE24HTudtam. Mikor a Disney fiaskó megtörtént és bejelentették a SW folytatást, már tudtam. Hiszen: MINEK!? Aztán azóta olyan durvamód sikerült hype-ot generálni 2015 karácsonyig, hogy akinek gőze nem volt a sorozatról is “imádta” és habzó szájjal foglalt jegyet a folytatásra. Nem mondom, hogy nem reménykedtem, hovatovább nem hittem el, hogy jó is lehet…

(Ja: SPOILER-SPOILER.)

Azt hiszem mindenkit megkímélek a máshol pepitában úgyis leírtaktól, vagy sablonos bevezetőktől. Gyerekkorom mérföldköve a IV-V-VI. rész és ezt mindig is az ILM stábnak és az egyéb művészeknek (Ralph McQuarrie, John Williams) tudtam be, semmint George Lucasnak.

A Hetedik részben (mint tudjátok a Disney minden folytatást, videojátékot, könyvet sutba vetett sztori tekintetében) J.J. Abrams azt próbálja nekünk elmesélni, hogy Luke-nak nyoma veszett, a Birodalom maradékából pedig egy Első Rend (valami náci kikacsintás) néven futó alakulat állt össze, aki, ööö… hát gonoszkodni akar. Leiából meg tábornok lett, aki harcot vezet ellenük. Valami ilyesmi… Erős?

Most rendhagyó módon főpontokban fogom leírni a benyomásaim.

– Nekem az egész film túl realisztikus volt. Most ez biztos hülyén hangzik és ez a feature akár jó is lehetne, de pont ahol kellett nem éreztem a mese faktort – űrcsaták pl. Ez a ma szokásos, dokumentarista kamerarángatós, MARVEL darkos hülyeség dív már a Star Wars-ban is.

bb8-robot-star-wars-episode-vii

– Ugyan erőltették a filmben néha a régi Star Wars vágásokat, de ez eltűnt teljesen az első kb. 20 perc után. (Hasonló utalásokat melódiák, sakkasztal és beszólások formájában kapunk.)

– Sokak szerint a film a New Hope kópiája: igen, ez igaz volt a Phantom Menace-re is, de ott nem zavart. (Pedig nem szeretem MÁR a filmet, gyerekként anno imádtam.) Sokkal jobban működött az analógia. Itt azonban olyan mértékű a szolgai másolás, hogy hihetetlen, ami a 15x akkora Halálcsillaggal tetőzik be. Én komolyan nem hittem el, hogy egy ember ennyire ne legyen kreatív, azt hittem valami rém rossz poén.

– Ha már poén: sok volt a viccelődés és sajnos azok is túlontúl Diznisek. Az ikonikus trilógia paródiája néhol a film. Pl. Mikor gondoltátok volna (ilyen Rebels-eket leszámítva), hogy egy Star Was filmben elhangoznik a “pasid” szó?

Star-Wars-Episode-7-Scene

– Egy Star Wars normális fénykardpárbaj nélkül? Ez komoly? Az Episode 1-nél letettem a hajam. Nem kell CGI Yoda, meg pattogás, de ez mi volt?

– A Casting förtelmes, igaz emancipálódunk, a főhősnővel amúgy semmi gond alakítás téren, de a bennetton minden jegyében tehetségtelen, súlytalan, jellegtelen szereplőket központba állítani… hát ezt még nem sikerült megemészteni. (Mondjuk hogy Rey az Erőt Luke-hoz képest is pikk-pakk megtanulja használni, enyhén szólva röhejes.)

– Han Solo szerepeltetése (mármint ahogy), nekem több sebből vérzik. A régi vonalas rajongók közül kinek ne lenne Ő a kedvence? Nem volt elég az Indy 4? Ilyen méltatlan halált halni egy hihetetlen kidolgozatlan, összecsapott, péklapáttal ütném ha meglátom fejű kis köcsög által (aki színészileg is nulla)? Igen, Kylo Renn-ről van szó. Irritáló figura, pocsék színész, indokolatlan Vader copy.

(A főgonosz pedig végképp valami Harry Potter – Narnia vonalas arc).

522837e62ad93697951d755d_2cb59597

Ezt a nyírjuk ki Hant teljesen feleslegesnek és megalázónak éreztem, hiába spoilerezte el mindenki, még a ripacs Vlogger pápa Szirmai is hónapokkal a film előtt.

– Leia tábornok (!) filmbe erőltetése tök fölösleges, érzelemmentes volt, pedig emberileg vicces és önironikus Carrie Fisher, de itt teljesen feleslegesnek éreztem a szerepét – ami meg Han gyászát illeti: Csubakka morog egyet a fejét fogva, ennyi.

– Luke: no komment. Ennél sokkal komolyabbra számítottam felbukkanását illetően. Ez nem cliffhanger. Ez egy semmi. Mintha egy félkész filmet néznénk.

– C3PO – minek???? Tényleg nem tudtam még ezeket a dolgokat megérteni. Totálisan az az érzésem volt, hogy megvették kilóra a régi brandet, bandát, mindenkit DE nem tudtak velük mit kezdeni.

Star-Wars-The-Force-Awakens-02-0416-jpg-jpg

– Most először életemben éreztem, hogy John Williams fáradt és/ vagy nem akarja, unja. Teljesen jellegtelen volt a filmzene, az összes prequelben volt valami jellegzetes téma, de itt SEMMI. Ha lúdbőröztem az csak a régi dallamok felcsendülése miatt volt.

Tényleg eleve feleslegesnek tartottam a folytatást, de oké, haladjunk a korral stb., viszont ez, ilyen iramban az én szememben nagyon gáz, amit a Disney elkezdett és csinálni akar a Star Wars-sal. A Prequel-ek indokoltak lettek volna, ha nem Lucas írja-rendezi, ha az első rész nem egy gyerek bohóckodás, ha a második egy digitális politikai nyál és ha a harmadiknak az utolsó 20 percéről szól a 3 film. (Oké sarkítok, de értitek.)

Meg fogom még nézni az Ébredő Erőt, mert nagyon szerettem volna szeretni ezt a filmet, imádtam nagy vásznon nézni a főcímet, de onnantól kezdve egyre alább hagyott az érdeklődésem. Megugorhatatlan léc volt ez, értékelek minden energiát és igyekezetet, de sokszor sajnos nem is próbálkoztak…

 

Vélemény, hozzászólás?

