Skip to content
2015. március 21. szombat / sum-blink

Oddworld New ‘N’ Tasty

prodimg_17316_oddworld-new-n-tasty-pc_2609720379A két és fél dimenziós platformjátékok aranykorukat élik, szám szerint már a másodikat. Az új, főleg indie címek mellett rengeteg, eredetileg is 2D-s produktum kerül elő lelkes barkácsműhelyekből, vagy hivatalos úton ismét – hogy jól végiganyázzuk őket, miközben persze remekül szórakozunk.

FONTOS: a sztoriról és az Oddworld univerzumról nem írok, aki teljesen Abe szűz, kérem olvasson el egy korabeli cikket!

Így volt és van ez az Abe’s Oddyssee-vel is, ami a már bemutatott Oddworld játékok sorát gazdagítja. Igazából az eredeti, 1997-es játék totális, 1:1-es remake-jéről van szó. Tehát, míg pl.  a Tomb Raider Anniversary mert elszakadni játékmenetet és valamelyest sztorit is tekintve a ’96-os produktumtól, Abe olyan szinten hű maradt önmagához, hogy ugyanazt mondja, teszi, ugyanott – “csak” szebb és újradesignolt kiadásban. (Tehát nem csupán beletettek egy HD felbontást és csókolom, á la RE 4, Okami –  és millió másik mai játék.)

oddworld-new-n-tasty-e3-trailer-1280

Fontos azért pár dolgot mindjárt az elején tisztázni. A New ‘N’ Tasty mégis MÁS, mint az eredeti játék. Először is Abe szinkronhangját lecserélték. (Érdemes a már linkelt videót megnéznetek, ahol ezek a különbségek remekül kivannak gyűjtve.) Sajnos az új színész vagy csak szokatlan, vagy csak szimplán más – mindenesetre szó szerint ugyanazokat mondja és “teszi” az átvezetőkben, mint az eredetiben tette elődje.

Minden átvezető, ami anno renderelt videó volt, most a játék egyébként nagyon szép motorjával pörög le és nagyjából totálisan ugyanazt halljuk és látjuk, mint az anyajátékban! Szerintem ez jó ötlet, elég heveny nosztalgiát ébresztett bennem.

Oddworld: New 'n' Tasty_20140723231756

Ami kicsit furcsa lehet első körben még, az az egész Oddworld design és a kamera. Az eredeti játékban ugye egy nagyon depresszív, szürke, szmogos, sötét világban kezdődött a sztori, mely később, még az erdőbe jutva is pasztelles, fakó színekkel operált. Ez az új játékból teljesen kiveszett. A fémes, dark környezet helyett egy ugyancsak rideg, ám színes, dinamikus-csillogó fényekkel teli miliőt kapunk, ami cserébe szép. Vagy a régi nem volt az?

És itt térnék rá a kamerára. Persze, hogy az volt, hiszen nem scrollozott a kamera, hanem képernyőkre volt leosztva. És egyes képernyők, statikus háttereikkel olyan szinten meg voltak munkálva, rajzolva, mint egy festmény: hordók, szakadt plakátok, vagy épp a messzeségbe nyúló fenyvesek…

abe1big2

Nos az új játékban még mozgolódik is a kamera és persze mindent élőben renderel a motor, amit csúnyának nem neveznék, de elveszik az a varázs, ami az állóképes Resident Evil játékokból is elveszett. Nem keresem a kákán is a csomót, mert tényleg nem csúnya a New ‘N’ Tasty – sőt, az összehasonlító képeken láthatjátok is, hogy az egykor renderelt, most játék motorral meghajtott videók között gyakorlatilag minimális a különbség. (Abe válla picit közelről szögletes, kb. ennyi.)

oddworld-abes-oddysee-new-n-tasty-psn-2013111132712_2

Viszont a játék nem tud olyan sötét lenni semmilyen értelemben, mint elődje volt! A plakátok helyett neon kivetítők villognak, még a szabadban barangolva sem fekete az ég. Pedig ez fontos, hisz 1997-ben nagyon éles volt a kontraszt a sztori miatt: rideg, brutális közeg – humoros szereplő és vicces videók. (Azért az átvezetőkben minimális változásokat becsempésztek a régi fanok kedvéért.)

oddworld_new-n-tasty_GDC_gameplay_03

“Nincs menü, nincs inventory, nincs pontgyűjtés…” valahogy így reklámozták a játékot a ’90-es években, beintve a Mario/Sonic klónoknak – egyedül egy elég bonyolult térképet kaptunk, ami az új változatban átláthatóbb. Nos, ez a kötetlen élmény megmaradt, bár már messze nem olyan új hatású. Menteni ismét a sárga mudokon fej felvillanása után érdemeset, mely a checkpoint-ot jelzi. A játék a mozgó kamerának és a kissé bonyolultabb irányításnak “hála” picit tán még nehezebbre is sikeredett, mint derék őse.

molluck

Annyit azért mertek változtatni a fejlesztők, hogy Abe kommunikációját ötvözték az Exoddus-éval. A megszólítás, követés, fingás, stb. mellé bekerült a több mudokon-t megszólító köszönés is – így nem kell egyenként bajlódni társaink terelgetésével.

Nem lett ám rossz az “új” Abe kaland – szerintem pontosan ilyennek kell lennie egy játék remake-nek. (A filmeket meg tessék békén hagyni!) Ha valaki most ismerkedik a szökevény kalandjaival valószínű – ha a bőség zavara miatt már annyira nem is új, de – üdítő élményt fog átélni ebben a különös univerzumban, amit én PlayStation kontrollerrel a kezemben ismertem meg a géphez kapott demo cd-n.

Nagyon kíváncsian várom az Exoddus remake-et is!

In-game és renderelt képek az eredeti változat(ok)ból:

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: