Skip to content
2015. január 19. hétfő / sum-blink

Top 10 játékzene

… és mivel csúnya retrosznob vagyok, így a zenei top 10-em is ennek megfelelően fog alakulni. 🙂

Nézzük milyen zenék bizsergetnek igazán meg, hozzák vissza a játékkedvet, a szép emlékeket.

(Én elismerem, hogy egy Uncharted, vagy a retro érából pl. a Red Alert zenéje fantasztikus szakmai füllel – tisztelem is, de most totál személyes bejegyzésről van szó, ugyebár.)

10:

Atyaég, hova suvasszam be ezt a képzőművészeti és digitális vizuálorgazmust, az Okamit? Már  a PORTAL sem fért be… A témának megfelelő zenei aláfestés csak hab, az amúgy is tökéletes tortán mindkét esetben.

9.

A Drakan első része a vércpécés korszakommal forrott egybe. Ennél a játéknál döbbentem rá, hogy betegesen sokat játszom és ez tűrhetetlen. 😀 (Hasonló okokból nem játszom az NFS III-mal sem egy ideje.)

8:

GTA nélkül nem lehet lista. Elhatároztam… Ez a rész nem a kedvencem (a Vice City az), de annyira jellegzetes, egy kort lefestő zenéje van, hogy nem maradhatott ki.

7:

Amennyire ódzkodom az animéktől, annyira ragaszkodom azokhoz, amelyeket megszeretek. Így van ez a keleti videojátékokkal is. Kis híja volt, hogy ne a Promise vagy a Resi 4 írógépzene szerepeljen itt. Ez a zene nagyon megfogott, igazi HC – hasonló témában a GoW is odavág.

6:

Nagyon a lista végére csúszott – igazságtalanul. A Driver olyan hihetetlen funky-jazz session-ökkel állt elő, az überelhetetlen menü témával, hogy a mai napig nem győzöm hallgatni… Az emlékek miatt (nyár, medence, PS1) nyomta le depiskedő Max Payne 2-t.

5: Croc! Imádom! Mindig tettem-vettem a menüben, hogy hallgathassam.

Fej-fej mellett halad a James Pond II-vel, első Sega játékommal, íme a menü témája.

4:

Á, Shadow Man. Hihetetlen, ez a muzsika, mai napig megnézem a traliert, javarészt miatta. Persze az amolyan Easter Egg-ként felfogható Marco’s yard is mindent visz. NAGYON alulértékelt játékról van ám szó!

3: Ha Sega, akkor nem maradhat el Sonic első pályájának zenéje sem, melyet ha milliószor nem hallottam egyszer sem. Gondoltam egy Dracula-t vagy Cauldron-t is linkelek, de végül a sün nyert.

2:

A vérhangulatos játék állítom 50%-ban a zenéje miatt köszönheti, hogy képtelen vagyok nem végigjátszani pár évente. Szeretem a tényt, hogy kiadták az OST-t, ez a remix pedig a kedvencem via Chris Vrenna:

1:

A JÁTÉK. Én ezt a menüzenét akármikor, akárhányszor meg tudom hallgatni és a legkedvesebb emlékeim ugranak be játékos korszakomból. A harmadik résznél dettó, de az első rész zenéje megszámlálhatatlan alkalommal lett lejátszva nálam. Tippelni sem tudnék.

(A Tony Hawk és Star Wars játéksorozat zenéi érthető okokból kimaradtak, lévén előbb léteztek a zenék, mint a játékok, de természetesen alapvetés mindkettő. Ugyanígy vagyok a Disney adaptációkkal…)

Ezek a zenék képesek nosztalgiára bírni, ez az a 10 szám (vagy 20? Csak okosan…), ami legtöbbet pörög a Youtube-on játék score témában.

(Tuti kimaradt valami, kapásból a Mafia…)

Vélemény, hozzászólás?

