Skip to content
2014. szeptember 26. péntek / sum-blink

Lara Croft and the Guardian of Light teszt

teszt2A Temple of Osiris közeledtével gondoltam illene végigjátszani, majd egy ismertetőt rittyenteni Lara első felülnézetes kalandjáról… Nos, előbbi már megtörtént, így nincs más hátra, mint a teszt – irány Közép-Amerika, állítsuk meg, a sorozatban először akár másodmagunkkal Xotopeppl-t (Simpsons) vagy kicsodát!

A fent említett név és történet nem kicsit tér el a valóditól, így maradok inkább annál. Igaz az se sokkal bonyolultabb…

Szóval Lara ismét egy ősi kincs körül ólálkodik, de azt egy riválisa az orra elől csaklizza el: ez a tárgy nem más, mint Füst Tükre. A kegytárgyat a 2000 évvel ezelőtt még kiváló színben viruló – mára szoborként pihenő – maja harcos, Totec saját seregével arra használta, hogy (a Fény őrzőjeként) ellenlábasát, a vásott Xolotl-t megállítsa. Ez a kozmetikára szoruló lény pedig – mit ad Isten – a Sötétség őrzője volt. No, a gonosz Xolotl be is “zárult” a tükörbe, a nemes vezér pedig hallhatatlanná vált, mint említettem szoborként. Ám mikor a gonosz fosztogatók elmozdítják a tükröt mindkét istenség életre kel és bizony Xolotl-t (többet le nem írom) még hajnal előtt meg kell állítani.

lcgol 2014-09-08 18-33-24-45

A fent leírt események egyfajta diavetítéses Intro-ban peregnek le szemünk előtt, de már a menü és a cím is sejteti (melyben nyoma nincs Tomb Raider-nek) – ez nem egy hagyományos Lara kaland lesz. Kezdődik a dolog azzal, hogy az Underworld motorja, ezúttal Diablo szerű nézetben boldogítja az ímmel-ámmal kigömbölyödött leány emlőin felnőtt rajongókat. Magyarán izometrikus, 2,5 dimenziós játékkal van dolgunk. Aztán itt van Totec. Ő feltámadása után egy vadonatúj vonalat visz a sorozat spin-off epizódjába: nevezetesen a kooperatív játékmódot. Ha egyedül játszunk ugyan nem követi Larát, de irányítható karakter és a történethez hűen másodmagunkkal velünk lesz a Múmia bonyolultságú sztori során, illetve a vízszint felett forgatott átvezetőkben is…

lcgol 2014-08-31 22-38-54-38

Totec azért is jó fej, mert nekünk adja dárdáját. Itt rá is térnék Lara “item” repertoárjára: minden fegyver visszaköszön, amit az előző, teljes értékű részben láthattunk – a pisztolyok, a csáklya, ráadásul a 10 rész során felbukkant ÖSSZES fegyver begyűjthető – igen, a bazooka is! Egyébiránt uzi, lángszóró, shotgun, M16-os, kifogyhatatlan időzített bomba (erről később) és sok más játékszer kerülhet majd kezünkbe. A dárda szerepe a továbbjutásban is fontos: azt a falba hajítva cölöpként ugrálhatunk feljebb róla, akár az Underworld-ben. Ezen túl ha kifogy a lőszer (már pisztolyainkból is ki tud!) csak ezzel nyársalhatjuk fel ellenfeleinket. A csáklya a már Anniversary-ben is látott falon futásra és tárgyak bizgerálása alkalmas.

lcgol 2014-09-08 17-28-02-33

Kár tagadni: ez egy vérbeli árkád játék! De minek is tagadnánk, pont ez az erőssége a darabnak: ellenfeleink dögivel jönnek, melyek levadászásáért pontokat kapunk, a secret hang másodpercenként csendül fel, gyémánt gyűjtögetéssel egybekötve. Garantált a gyakran esztelen öldöklés, a pontgyűjtés és a jó párszor újrajátszható pályák! Az ellenfeleink medipack-et dobnak el, manát gyűjthetünk.. tehát az egész játék, a gyorsabb, intenzívebb élményre megy – sikeresen! Lara futni, bukfencezni és szaltózni tud, peremekbe kapaszkodik is, de az úszás és a komolyabb akrobatika – a kamerának “hála” – ezúttal elmarad.

lcgol 2014-09-05 22-01-52-64

A pályák valami eszméletlen szépek a viszonylag rövid a játék során! Hihetetlen grandiózus helyszíneken kalandozunk, mint őserdő, mérgező mocsár robbanó virágokkal, letűnt katakombák gigantikus szobrokkal… És mindig történik valami váratlan – leomló hidak, szakadó eső, cikázó villámok, vagy épp a lávafolyamokkal teli vulkanikus helyszínen tűzgejzírek kitörése. Tehát az alapok változatlanok, de sokkal hangsúlyosabb az akció: pókok, óriásgyíkok, hatalmas szalamandrák, feléledt csontvázak (ellenük a gránátot kell bevetni) és több ezer éves gólemek támadnak életünkre!

lcgol 2014-09-12 15-43-43-08

Ezek alapján akár God of War is lehetne a dologból és valahol vannak is közös vonások a két játékban: ez alatt nem csak az epikus helyszínekre gondolok, hanem a remek logikai kihívásora is, melyek egy sírfosztásból sem maradhatnak ki. Apropó – rengeteg opcionális feladat lesz, melyekért jár a jutalom (acsívment, trófea… lévén a játék MINDENRE megjelent): szedj össze X pontszámot (á la Tony Hawk), valami pálya specifikus feladat (ne lépj bele a vízbe, lőj szét 10 dzsipet, dobj egy követ az oltárkehelybe stb.), illetve időre menő kihívások. Minden pályán el van dugva továbbá 10 piros koponya is.

lcgol 2014-09-14 17-48-13-18

Feltűnnek az opcionálisan kifosztható sírkamrák – ezek előtt kék láng világít, addig, míg az adott kegytárgy nincs beszerezve. Ám végre értelme is van küszködni, a sikerélményen túl, hiszen ha megszereztünk egy misztikus tárgyat, az valami speckóval tudja a 3 féle cserélhető fegyverünk (negyedik ugye az alap dárda) felruházni: plusz sebzés, erősebb páncél…  Ezekre leginkább a még nem említett BOSS-ok miatt van szükség: van, hogy csak menekülni tudunk egy óriás kétéltű hal elől, ám sokszor meg is kell küzdenünk egy-egy nagyobb példánnyal, mint a tűzokádó sárkány, vagy a pókkirálynő.

lcgol 2014-09-01 21-44-56-84

Mit se számít az árkád vonal a kivitelezést tekintve: az Intro/ Outro egyszerű, de stílusos, a pályák pedig változatlanul gyönyörűek, az említett motornak hála. Ismét halálos csapdákat (lángcsóvák, tüzes golyók, ezernyi padlóból kiálló lándzsa, nyílvesszők…) kell kicseleznünk, kőgolyóbisokat dobálni, tologatni a fizikának alárendelve – a dobálást időzített bombákkal hajthatjuk végre – és természetesen rengeteg akciórészt lenyomni, valamint platform és logikai feladatot végrehajtani.

Kihagyhatatlan kaland ez IS minden Lara rajongónak, ugyan a közeli videókban hősnőnk nem olyan kidolgozott, gyönyörű, izgalmas, bőven megidézi az első (!) és az előző három, új hullámos részek hangulatát, nem is beszélve a kooperatív élményről. DLC-k formájában pedig olyan érdekességek tölthetők le, mint új pályák, régebbi Lara ruhák, vagy Raziel és Kain skinek a Soul Reaver-ből!

Viszont NEM teljes értékű játék, nem szabad annak kezelni, különben csalódni fogtok: a zenék többnyire az előző kalandból vannak kiemelve, a menüt sem vitték túlzásba… de elszalasztani vétek lenne, főleg ketten játszva. Jöhet az Osiris!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: