Skip to content
2014. május 15. csütörtök / sum-blink

Resident Evil 6 teszt

Resident-Evil-6-(2013)Régóta lógok ezzel a teszttel, mert… elfelejtettem. Nyilván mindenki álmatlanul forgolódott, így ma megírtam.

Ha volt játék tavaly, ami megosztotta a rajongókat, akkor az a Resident Evil 6 volt. A HC fanok már a negyedik epizód óta tartó stílus-ferdület óta az nyelvüket harapdálják (a filmes Jovovich vonalról nem is beszélve), míg a mainstream réteg a térdét csapdossa örömében. Ezúttal azt ígérték mindenki megkapja a magáét, mindkét réteg jól jár. Marketing dumának nem rossz – de vajon igazat mondtak? * Dramatic look. *

Egy biztos a RE 6 mérföldkő a sorozat történetében, ezt kár vitatni. Hogy PC-n az eddigi legtartalmasabb Resi játékkal van dolgunk, azt egyértelműen leszögezhetjük – és nem az utólag bővítgetős formában! Jó pár évvel a Racoon City megannyiszor feldolgozott katasztrófái után járunk a történetben. Napjainkban Leon Kennedy az USA egyesült államok éppen átalakuló elnökét kénytelen lelőni, mint ex-személyes testőre. De felbukkan a játékban Chris, Ada és a valaha kislányként szaladgáló, azóta igencsak kikerekedett Sherry is. Sőt, irányíthatjuk is őket: a játék négy, teljes játékként (!) is értékelhető (persze a mai, kurta viszonylatban) kampánnyal szolgál.

Resident Evil 6 … a number of nice new touches.

Ezek mindegyike két-két szereplő történetét ismerteti meg velünk (rögtön bármilyen sorrendben játszható bármelyik sztori, azon belül irányítható bármelyik karakter) , kivéve Ada-ét. Ő egyedül nyomul. Mondanom sem kell, hogy a történetek egy, néhol több ponton nagyon ügyesen egymásba fonódnak. Ezúttal a C vírus pusztít a lakosok között – különösen Koreát és az USA egyes területeit érinti a fertőzés – mely persze nem magától szabadult el… A kampány módok óriási lehetősége, hogy Cooperative is játszhatóak, akár egy random Internetes társsal is. Nehézségi szintet ezúttal is választhatunk, valamint extra könnyítéseket kapcsolhatunk be. (Nekem ezek nem működtek, de, mint később kiderült hiányoztak…)

Resident-Evil-62

Amatőr szinten sem egy sétagalopp a játék – már ami a hosszát és az ellenfelek számát illeti. Egyébként mai szintre butult, rettentő hosszú akció-orgia várja a játékost – természetesen CAPCOM játék révén dugig van extrákkal a program, nem is beszélve a bónusz missziókról! Tehát játszhatunk Leon-nal, vagy roppant csinos partnerével, Helena Harper-rel. Az Ő történetükben Amerikából kell menekülnünk, az In medias Rés intro után. Vagy itt van Chris barátunk, aki egy ivóból kirángatva csatlakozik egy új katonatársához, Piers-hez. A titkokat rejtegető Jake és a szexi Sherry (egyébként csak jó nők és kigyúrt macsók vannak a játékban) pedig szintén együtt próbálnak túlélni egy harmadik térségben.  Ada pedig alaposan megkavarja a három szálat! A helyszínek is a főleg a második részt idézik fel – a fehér ház, a Tall Oaks egyetem, lepusztult városok – mind Ázsiát, mind Amerikát tekintve igen ütősen kivitelezéssel ábrázolva! A fent említett könnyítés hiánya engem tényleg nem zavart – elvileg a QTE eseményeket kapcsolhatjuk ki, de ezek annyira buták, amennyire gyakoriak, így nem okoznak gondot. Hmm. Buta. Ez a jelző az egész RE6-ra igaz ez, de a legjobb értelemben! Ez a játék egy ZS kategóriás, ám igen nagy költségvetésű horrorfilm analógiájára épül: rettenetesen látványos, folyamatosan pörög az akció, már-már túlzás szinten (nagyon sok még mindig a Mátrix déja vú), hiszen hatványozva van benne az utóbbi mozifilmekben látható hentelés. Mondhatni önmaga paródiája lett a cím a popularitás érdekében. És mégis: működik!

re6_pc

A sztori azontúl, hogy emészthetetlenül tempós, a műfajhoz mérten izgalmas és fordulatos – tényleg jók az egyes történeti összefonódások és a nosztalgia érzet is megvan, hála a régi szerepnőknek! A pályák elég lineárisak, ám annál változatosabbak! Az egyetemen járva egy buli romjai közt koslatunk, vagy a fehér házban díszes termekben kutakodhatunk, míg a Távol-Keleten autentikus “piaci” hangulat vár – neonfényekkel, rengeteg zsúfolt kisbolttal és az egész az utolsó tintahal árus placcig ki van dolgozva. De pl. már az első kampányban egy katakombába kerülünk, ami heveny Indiana Jones érzetet ad az embernek – hála a mumifikálódott zombiknak! (Ez sztori szempontból is fontos helyszín lesz az egyik új karakternek hála.) Az interaktív film butaságára redukálódott akcióbomba grafikailag vegyesen fest. Összességében nézve gyönyörű! A robbanások, a fények, a koszolódó bőr, a víz, az izzadság, az irha és sok más anyag textúra – pompás, tényleg hihetetlen látványos. A kontrasztos színek, a remekül kidolgozott borostás, vagy hamvas arcok… Egyszerűen üt! A rettegett PC-s gépigényt nem kell komolyan venni: marketing fogás. (Viszont cseppet sok patch kell, míg rendesen működik a játék, az tény.) Ám néhol sajna olyan szinten elnagyolt, pixeles, vagy homályos részekkel találkozunk, ami nagyon kilóg az amúgy kiváló látványvilágból. Megjegyezném, hogy a játék durván high-tech cuccokat (telefon, GPS, klóntartályok…) vonultat fel – ezek is remekül ki lettek vitelezve.

Resident-Evil-6-Chapter-Breakdown-Jake-Muller-Sherry-Birkin

Az irányítás az előző két részben megismert mechanikát viszi tovább: váll felett a kamera, lehet sprintelni, zoomolva lőni stb. (Apropó kamera: az Alan Wake-hez hasonlóan válthatunk “vállat” – néha kimondottan jól jön.) Szintén a régi hangulatot hivatott előidézni, hogy olykor rögzítettre vált az operatőr pozíciója. Az ikonikus mentés-írógép ikon utal a kezdeti részekre – ide értve a negyediket is – ám már checkpoint rendszert használ a program. Ellenfeleink között is lesznek ismeretlen(nek tűnő) ismerősök, a tengernyi zombin túl pl. egy mutálódott cápa, egy új főellenség, akivel nevetségesen sokszor küzdünk meg a féltucat főszereplő miatt. Viszont a több al-történetnek hála számos változatos Boss-harc vár ránk. Leginkább itt érezhetőek majd a mainstream vonal jelei – akár a sokat butult Tomb Raider sorozatnál. Ez talán a tökéletes párhuzam, még ha a műfaj más is – a RE cím legalább annyit változott, “fejlődött” az évek során a tömeg örömére és a rajongók bánatára, mint Lara utóbbi kalandjai… A változás igaz a brutalitásra is, oké, hogy horrorról van szó, de valami eszméletlen naturalista és tömény a program, így semmikép ne hagyjuk a lurkókat, hogy játszanak vele.

RESIDENT_EVIL_6_picture_121024_Ada_coop_003_bmp_jpgcopy-copy-642x361

A fegyverek kombinálhatóak, ami fontos a játékmenet tekintve – egyszerre három lehet belőlük hősünknél. Bizony az erősítő pirulák is el kellenek a sok-sok chapterek-ből álló történetek között. Hiába a gyógynövények mára elavultak…  Ha földre kerülnénk is tüzelhetünk még – bőven elég ennyit tudni a harcról… A kampányok tényleg nagyon hosszúak mai viszonylatban – mindenképp kis adagokban ajánlom a végigjátszást. Fontos szerepet kap a RE 6-ban az összjáték: a férfiak harcban jók, a nőket át tudják szakadékokon hajítani… nagyon ki van hegyezve a kooperatív élményre a dolog, de egyedül is teljesen élvezhető. A karakterek a legerősebbek ebben a részben, engem is ez vett rá a játékra, mert a horror műfaj nem zsánerem. Sok a régi figura, mint mondtam és mindegyikük sorsa érdekli, motiválja a játékost. Chris még története elején pl. egy kocsmában fütyül a világra elvesztett BSAA bajtársai miatt búslakodva és komoly szemléletváltáson megy keresztül. Ada, mint mondtam egyedül nyomja – de ez már-már a védjegye a lánynak. (Néhol azért Leon-ék útját egyengeti – nem mellesleg az Ő kampánya legnehezebb.) A zene valami eszméletlen jó, szintén Hollywoodi magasságokba emeli a címet. És nem utolsó sorban tényleg mindenki totál úgy néz ki, mint a plakátokon…

chris_redfield_and_piers_nivans___resident_evil_6_by_jhonyhebert-d5ghv92

Hibának rónám fel a csőben haladó játékmenetet, mely csak néhol – főleg boss harcoknál – enged csak kitörni a szabadba. Továbbá már a játék legelején zavart az interakció teljes hiánya. Semmi fizika, egy széket sem tudunk odébb lökni, ilyen téren csak scriptek vannak a RE 6-ban. Karaktereink ráadásul hajlamosak beakadni. És néha már idegesítővé válik a folyamatos akció (főleg, hogy pauzálni NEM lehet): a kamera fele menekülés, a darálás… bármire felszállnak hőseink az hamarosan felrobban, lezuhan, megsemmisül – nagyon elnagyolt a játék dramaturgiája és iszonyat kevés a logikai feladat. 1-2 helyen meg kell jegyezni számokat, vagy megkeresni egy kulcsot.

resident-evil-6-x-left-4-dead-2-pc-screenshots-21

Szintén frusztráló a régi epizódoknál még a töltést leplező lassú, feszültségkeltő ajtónyitás, aminek semmi szerepe egy ilyen eszement tempójú játékban. De a hangulat nagyon rendben van: a feelinges helyszíneknek és a régi szereplőknek hála – ráadásul románcok, ellentétek, eddig nem ismert családi viszonyok is belekerültek a sztoriba. A CGI átvezetők gyönyörűek, még inkább filmes színvonalat adnak a játéknak, az Online multiplayer pedig sokat dob a szavatosságon, ami nem kis szó! Továbbá keresgélhetünk minden pályán kék színű medálokat, melyeket lelőve-gyűjtögetve extrákat kapunk.

Nagyon fontos a stúdió másik sikercímét promotáló (Dead Island) karaktereket szerepeltető rengeteg minijáték is – Survival mód, Időre harcolás új (!) pályákon stb. Tényleg eszméletlen tartalmas játékról van szó, ha más nem a karakterek miatt érdemes végigfutni az új Resin a veterán rajongóknak is. Ilyesformán igaz volt a marketing bullshit is. Hardcore nehézséget ugyan kár várni tőle, de négy RE játék, négy Credits listával, egy áráért… annyira nem hangzik rosszul!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: