Skip to content
2012. június 7. csütörtök / sum-blink

E3: Hitman Absolution

Hitman legújabb kalandja, stílszerűen, rejtve lett „bemutatva” az idei E3-on. A főszereplő karakter ebben az epizódban némileg Max Payne-re fog hasonlítani, amint elfásulva szórja a golyókat – ám azért az IO Interactive megmaradt, a jól bevált játékmenetnél. Gears of War-szerű darálástól nem kell tartanunk… „Ennyire más lett a játék?” – kérdezhetik aggódva a rajongók. Más. Tore Blystad, a játék direktora szerint, egyszerűen jobb! Mindig is hiányoltak valamit az előző részekből és az a pergősebb akció volt. Természetesen, nem vesz teljesen új irányvonalat a franchise, de a következő Hitman-ben lényegesen hangsúlyosabb szerepük lesz majd az akciójeleneteknek.

A bemutatott, kínai negyedben játszódó lövöldözés elsőre kaotikusnak tűnhet, ám, ha jobban megnézzük, láthatjuk, hogy azért kontrollált káoszról van ám szó! Az új instinct system segítségével a jó öreg 47-es pontosan fogja tudni kik, mikor, honnan, mennyien támadnak rá, így időben fedezékbe bújhat. A point shooting rendszer, ami a Splinter Cell-ből lehet ismerős (ott Mark and Execute néven fut), nagyban segíti a kopasz bérgyilkost a pontosabb találatok kivitelezésében: ha kijelölünk vele X ellenséget a közelünkben, majd ezután tüzelünk rájuk, biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan mind holtan rogynak össze. Természetesen, a feladatoknak többféle megoldási módja is lehet.

A pályák után ismét besorolást és egy pontszámot kapunk, ami három tényezőből tevődik össze: mennyire ügyesen vegyültünk el, milyen profin hajtottuk végre az akciót és teljesítettük-e a pályánként más-más kihívást. Tehát szó nincs arról, hogy a Hitman Absolution 360 fokban stílust váltott volna – ha lekaszaboljuk ellenfelünket, nyilván kevesebb pontot kapunk, mintha elegánsan, távcsöves-puskavégre kaptuk volna búvóhelyünkről. Az IO csapata, mindig is ezt tartotta szem előtt, a Hitman sorozatot illetően: annyira legyen akciódús, amennyire a játékos szeretné. A karakter most sem változott – csak egy finomabb átmenetet kapunk az akció és a lopakodás között.

Ezáltal azonban óhatatlanul, a pályákat végigdaráló játékosok is jutalomban részesülnek, a pontozás során, de most is a lopakodás lesz a kifizetődő taktika. A fejlesztők szeretnék, ha a játékos döntések elé kényszerülne, mikor-melyik eljárás a megfelelőbb és mindig a helyes utat és eszközöket választaná, az adott küldetés megoldásához. A dinamikus zenére ezúttal még jobban odafigyeltek az IO-nál: ha egy golyózápor közepette rázendítenek a szimfonikusok, bújjunk fedezékbe és a zene is szépen az eseményhez idomul.  Állítólag döbbenetesen jók lesznek ezek az átmenetek.

A játék idén Novemberben érkezik PS3-ra, Xbox 360-ra és Pc-re.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: