Skip to content
2012. május 24. csütörtök / sum-blink

Alan Wake: American Nightmare teszt

Az AW: AN eleddig az X-box 360 tulajok kiváltsága volt, ahogy maga, a teljes játék is, egy jó darabig – de, ahogy az utóbbi, úgy a kiegészítő is ellátogatott a személyi számítógépek monitorjaira. Az American Nightmare nem is DLC, tulajdonképpen egy önmagában is elfutó kis “küldetéslemez” – az idézőjelre azért van szükség, mert csak digitálisan szerezhető be, elég baráti áron (pl. a Steam, vagy GOG forrásokból). Igaz, ennek megfelelően élettartama is igen rövid – már ha a sztori módot vesszük figyelembe.

Az eredeti játék végén (SPOILER) Alan a sötét világban maradt, míg felesége megmenekült. Ez a mellékszál tovább komplikálja az eseményeket, hiszen itt a Night Spring TV műsorba kerül bele az író, ami az eleve fiktív/ alternatív dimenzióban létezik. Tehát mintha álmodna, az álomban. (Tiszta Eredet!) Egy meteor zuhan le Arizona sivatagában, egyéb baljós események mellett. Hamar kiderül ám a turpisság – képbe kerül Mr. Scratch (Kb. Mr. Vázlat), gonosz alteregónk, aki mindenféle gonosz tettet követett el ebben (?) a világban. A rövidke, arizonai kiegészítő során három helyszínnel (Motel, Csillagvizsgáló, Mozi) és két barátságos szándékú emberrel találkozunk mindössze – utóbbiaktól kiderülnek a háttér infók, események. Pl. hogy a külvilágban eltűntnek hisznek minket… Eleinte össze is kevernek gonosz ikrünkkel.

A játék struktúrája mit sem változott, ezúttal is zseblámpánkkal harcolunk a sötétség által megszállt lények ellen. Direkt nem embereket írtam, hiszen már óriási pókok és furcsa, leginkább a Shadowman-t idéző démonok is megkeserítik utunkat. (Ezek ráadásul minden sikeres találat után osztódnak.) A sivatagos, kaktuszos környezeten túl, újdonság a fegyverarzenál bővülése is: találhatunk uzit, szögbelövőt, Csuvitól elcsaklizott íjpuskát (nagyon hasznos), géppuskát és egyéb komoly fegyvereket is. Ezekért azonban meg kell dolgoznunk keményen, ugyanis bőröndökbe vannak rejtve, ám minden bőrönd csak adott számú (ez is ismerős lehet), megtalált “jegyzet lap” után nyílik ki – természetesen minél keményebb a fegyver, annál több lapot kérnek érte. (A manuscriptek tovább bontják a sztorit, ahogy eddig is, 50 van belőlük.) Az egész játék szándékosan egyfajta ’80-as évekbeli trash movie-t idéz. A töltőképen zizeg a “vászon”, ugrál a szalag… Alan irányítása változatlan maradt, ám szintén felfedezhető pár játékmenet béli változtatás. A lámpák ezúttal is óvóhelyek, ám nem tudunk alattuk maradni akármeddig, sajnos miután feltöltötték (nyugodt helyen magától is töltődő) életünket, kikapcsolnak. A grafika nem sokat fejlődött (azért akad pár csinosabb effekt), de azzal eddig sem volt baj. Rock zenét kapunk megint, az előző rész vikingjeitől, plusz két feledhető számot.

Akár az eddigi két DLC az AN is sokkal tömörebb, akciódúsabb, sztorit tekintve is más jelleget mutat. Sok benne a poén, a filmekre való kikacsintás (pl. Vissza a jövőbe) , a TV-ket bekapcsolva ezúttal csakis Scratch szemétkedéseit hallgathatjuk. Ötletes újítás, hogy pl. a magnóktól távolodva halványodnak a feliratok is. Az egész egy tök jó kis kiegészítő lenne, ám sajnos vannak súlyos hibái. Ezúttal már az autókázást is elvették tőlünk, azt csak töltőképeken láthatjuk. Bosszantóbb azonban, hogy gonosz alteregónk háromszor (jól olvastátok) játszatja végig velünk a kiegészítőt, mivel egyfajta időcsapdát hozott létre, amibe bent szeretné, hogy ragadjunk. Ez valami olyan szinten pofátlanság, hogy netovább: ha már kevés helyszín és szereplő van, legalább azok legyenek jobban kibontva, a pályák legyenek kevésbé lineárisak – nagyobbak. De sajnos nem. Igaz, segít a program az újrázásoknál, sok dolgot már nem kell ismét megcsinálnunk, de mikor harmadjára is megláttam a hőst (az intro és a többi videó is mind élőszereplős, kivéve mely Barry-t mutatja be.) ugyanott kezdeni, a helyszín legelején, kissé zabos lettem. Kevés logikai rész, sok az akció, (habitustól függően) film hosszúságú játékmenet – ezt kínálja az AN. A történet, igaz, izgalmas maradt és kellőképp felcsigáz a következő részre – bár, hogy a végén látható szép HD minőségű videó poén-e, vagy komoly, azt nem tudnám eldönteni…

Miért ajánlom mégis a játékot? Mert relatív olcsó és ott van az Árkád mód:  plusz öt pálya (temető, olaj mező stb.), ahol célunk a túlélés és pontszerzés, miközben hullámokban támad az ellen. A két DLC-hez képest gyengébb eresztés, furcsa a sivatagi környezet is, de mégis hangulatos és szokásos Remedy minőségű program. Az alapjátékot ismerőknek mindenképp ajánlom!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: