Skip to content
2011. november 5. szombat / sum-blink

Tintin The Secret of the Unicorn teszt

Steven Spielberg és Peter Jackson közös produkciója mostanság debütál a mozikban. Két elismert rendezőről beszélünk ugyan (Jurassic Park, E.T., a másik úrtól pedig Gyűrűk Ura és a kétes minőségű King Kong szolgáljon referencia gyanánt), de azért valljuk be könnyű dolguk van a tehetséges származású úriembereknek Tintinnel. A sztori adott (Spielberg meg is jegyezte, hogy a francia képregényt bár nem értette, de kiváló storyboard volt a filmhez, hála Hergé-nek), a karakterek ki vannak dolgozva, az animáció a stúdió dolga… Nem fair ez a nagy mellveregetés, na, ettől független nagyon érdekel a film.  De most, következzék a teszt.

Tintin egy belga, szőke, minden lében kanál, Pompadour sérójú újságíró-ifjonc, hű kis fehér foxijával, Snowy-val. (A képregényben Milou a neve.) Az első kalandjait a már említett Hergé álnéven írta meg újságmellékletként a belga születésű Georges Rémi, a 30-as évek környékén- óriási siker lett, így számos új kaland, képregény, rajzfilmsorozat, majd videojáték született a kis mellékletből. És íme: ismét feldolgozták az egyik sztorit, melyben Tintin egy Unikornis nevű hajó titkait kutatja. A hajómakettet a fiú egy piacon vásárolja meg, ám azt orvul elveszi tőle egy műkincskereskedő. A talpraesett srác bemászik a tolvaj birtokára és talál a hajóban egy levelet, melyből kiderül, hogy még két ugyanilyen makett is van a világon, további levelekkel. Aztán mikor foglyul esik és egy óriási anyahajón ébred fel, akkor kezdődnek az igazi kalandok – ugyanis találkozik az eredeti hajó kapitányának egyenes ági leszármazottjával, Haddockkal…

Tény, ami tény a francia székhelyű Ubi-Soft rossz játékot nemigen ad ki kezei közül: elég a felmelegített POP franchise-ra gondolni, vagy épp a King Kong játék adaptációjára. A Tintin is – minden poén lelövése nélkül – kiválóra sikerült! A sztori a már ismert okok miatt fantasztikusan izgalmas és csavaros, a grafika az én szememnek nagyon szép, sok a jó ötlet, az irányítás remek – tehát nem egy átlag, összecsapott filmes adaptációval állunk szemben. Aránylag hosszú és korrektul összerakott játékot kap, aki a belga srác kalandjaira ruház be. A játékmenet rendkívül változatos – túlnyomó részben 2 (és fél) dimenziós, platformer tudást igénylő pályákon fogunk ugrálni, harcolni, úszni, mászni – de semmi klisére ne számítsatok. Egyszerű, de mégis roppant elegáns ez a program: az említett kastélyban (és más 2D-s pályákon is) pl. a ház keresztmetszetét látjuk vizesblokkokkal, szellőzővel, padlással – mindennel, ahol utunk vezet. A játék teljesen lineáris A-ból B-be játékmenetet alkalmaz. Mik az újítások? Először is, ami nagyon tetszett: teljesen erőszakmentes a program. DE: nem bugyuta módon, inkább a geges, komikus megoldásokat alkalmazták a fejlesztők. Sokszor ellenfeleinknél – akik első, majd későbbi ellenégünk őrei, csatlósai – elég a puszta kezes harc, ami azonban tényleg viccesen lett megoldva, hogy a szerencsétlen legyőzöttek a rajzfilmhez hűen összegubancolva, kakukkozva, csillagokat látva fekszenek kábultan, de hogy tovább menjek a főhös(ök) sem tud(nak) meghalni – jön egy bejátszás, hogy csicseregnek a madarak a fejünk körül, vagy fenékre esünk aztán visszakerülünk az automata mentéshez. (Elég humánus a program mentés téren.) Ezt 2011-ben én nagyon díjazom! Tintinen kívül olykor irányíthatjuk a blökit, aki ásni, ugatni tud és szinte bárhova felmászik, valamint szaglászva ki tudja szimatolni a nemrég arra járt ellenség nyomait. A kapitány is irányítható karakter lesz. Mindhárom figurának 3 életerő pontja van, melyeket kötszerrel lehet feltornászni. Egyébként a harcok is sokszor a Pokoli szomszédokat idéző logikai feladatok valójában. Teszem azt, áll a sziklán egy őr – számos mód el lehet Őt intézni: a háta mögé settenkedve lerántjuk (SPACE), bunyózunk vele, de sokszor tárgyakat is használhatunk – labdát, lábost dobhatunk a fejéhez, vagy épp a felettük csüngő csillárhoz, ami rá esik – jókat lehet szórakozni szerencsétlen flótásokkal. (Némelyik tárgy – fáklya, sav – a továbbjutáshoz elengedhetetlen.) Azért lesznek itt erősebb, felfegyverzett egyedek is. Némelyik kulcsot visel, ami a kivezető ajtóhoz kell és villámgyors – velük még trükkösebben kell elbánni: mondjuk banánhéjat vetni eléjük, amelyik pedig búvár vagy más páncélt visel, azt az egységet is ezen a módon tudjuk hatástalanítani. Mivel egész játék, így a harc is tele van humorral, beszólásokkal.

Ez tehát a játék gerince, ami úgy 60-70%. Essen szó a többi módról – tulajdonképp a sztoriba szőtt mini játékok ezek, melyek üde változásokat hoznak – utunk során majd egy arab városkába is eljutunk, itt TPS szemszögből motorozhatunk: van, hogy mi vezetünk, de van, hogy a kapitánynak segítünk csúzlival leszedni az ellent, miközben oázisokon, dűnetengereken robogunk át. A gyalogos, TPS kaland részekben Tintin (hol egyedül, hol az egész csapattal) nem verekszik, csak fut, felfedez, esetenként előre megadott kérdésekkel beszélget. Lesz számos repülős rész is – a játék elején mindjárt egy viharból kell kikecmeregnünk egy sárga hidroplánnal, miközben villámok csapódnak be mellettünk.  Tintin nem csak úszkálni fog sokat, de olykor a kapitánnyal igénybe vesznek egy sárga motoros “búvárbóját” is, mellyel Lara Croft is közlekedett már a játéktörténelem során. A kapitány nem csak a bunyóban erős társ, de fel is tudja dobni Tintint magasabb helyekre is. Kicsit kitérnék a karakterekre – Tintin eleinte idegesítőnek tűnhet, de abszolút szerethető Indiana Jones ifjonc, míg a kapitány hatalmas figura. Már az akcentusa se semmi, de a legjobb, mikor (nem szeretnék spoilerezni) az eredeti hajót kormányzó őse hősi tetteit meséli: ilyenkor ezek a részek megelevenednek (újabb játékstílus) és egy árkád kardozó programmá válik a játék. A kapitány (már az 1600-as évekbeli ős) védekezni (négyféle mód) és támadni egyaránt tud, ám mozogni azt magától fog. QTE is megjelenik, azaz néha a megfelelő irányba kell rántani az egérrel a kardot. (Itt megjegyzem PC-n kissé túl könnyű lett ez a rész, mert olyan eszméletlen sebességgel szeletelhetjük a kalózokat, amit gamepaddel, nem lehetne kivitelezni.) Mire vége a jelenetnek ott áll Tintin tátott szájjal, mert míg barátja elmesélte a sztorit egy rózsát/csavarkulcsot tartva a kezébe szétverte a berendezést. 🙂 Beleéli magát a lelkem…

A főellenséggel többször összefutunk – vele (már leírni is unalmas) trükkel tudunk megküzdeni – bár ebben a játékban másokkal is, tehát nem meglepő. De harc közben is végig mennek a beszólogatások. (Majd elolvasod a kalandjaim a börtönben!) Tehát a humor rendben van, a feladatok ötletesek de ami az egész játékot áthatja az a nagybetűs KALAND. A menü egy az egyben a legutóbbi PS2 Indiana Jones játékra reflektál, de nekem az említett arab helyszínen is a Végzet temploma indiai kastélya ugrott be. Eljutunk a ködös Angliába is egy romhoz, ami a Tomb Raider-t idézi meg – mindez csodás John Williams muzsikával, mely olykor megnyugtat, olykor adrenalint pumpál! Hiszen végig élvezetes, sosem ül le a program! Tintin köteleken lengedezik, csúszik, ugrik – sokszor Prince of Persia-s behatás is felfedezhető. Olykor igen nehezek lesznek a platform részek: hatalmas szerkezeteket kell időben leállítanunk, vagy malomkerekeken, pilléreken időre végigugrálni. Lesznek, a legutóbb az Alice folytatásában látott kamera felé menekülő részek is, pl. a süllyedő hajón a hömpölygő hullámok elől. A program struktúrája kiváló: mindig mikor ráunnánk egy részre, jön egy teljesen más játékmenetet megkívánó etűd. Megunjuk az ugrálást? Hát nemsokára papagájba kapaszkodva repdeshetünk – megannyi ötletes feladatot tartogat a játék. A grafika néhol kimondottan csodás: a víz például egyenesen meseszép, teljesen élethűen fodrozódik, de a tűz effekt is nagyon jól néz ki, ráadásul a gépigény sem óriási. (Igaz, a hátterek néha elég elnagyoltak lettek cserébe.)

Igazán csak apróbb hibái vannak a játéknak. Mozis adaptációhoz mérten ugyan hosszú, de, mint átlag játék csak rövid, pár délutános elfoglaltság. Igaz van egy challenge mód, ahol időre motorozhatunk, repkedhetünk stb. Sőt egy másik módozat is létezik, ami akár ketten is játszható pályákat is tartalmaz, el nem mesélt (szürreális) kalandokból szemezgetve. Természetesen minél jobban teljesítünk, annál több bónusz (videók, figura biográfiák) üti markunkat. Minden pályán ládákban, vagy a víz alatt el vannak rejtve arany rákocskák is – ezeket is érdemes összekapdosni. Nagyon sok a (sajna) átléphetetlen, ám a sztorihoz szükséges videó – ezek ráadásul nem épp a legjobb minőségűek és sokadszorra már nagyon unalmasak.

De ezek nem komoly hibák – az új Tintin program egy üdítő színfoltja a játékvilágnak, kiváló humorral, ügyességi és logikai feladatokkal, ami kimondottan ajánlott a felsorolt játékstílusok bármelyikét is kedvelő játékosoknak téli estékre. De leginkább azoknak, akik hamisítatlan KALANDRA vágynak…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: